Otomotiv sektöründe gelecek nereye evriliyor?

Bakanlar: “Avrupa’da Üretim Devam Edecek” Sözü Verdi

Birçok bakan, gönülden Avrupa’da üretildi sloganını ve ülkenin bu sektördeki ekonomik hakimiyetini sürdürme sözü verdi. Bu coşkunun ortasında, özellikle AB tarafından ek tarifelerin uygulanmasının ardından Çinli üreticilerin tutumlarından da anlaşılacağı üzere, Fransız sanayisinin başının üzerinde asılı duran tehditleri artık görmez olduk.

Ayrıca otomobil pazarında satışlar durgunluk yaşıyor, Avrupalı ​​üreticiler karamsar bakıyor, uzun süredir tüm faaliyeti yönlendiren şirketler distribütörlerde yok. Son olarak, otomobil açısından ekonomik ve mali ortam pek iç açıcı değil.

Otomobil İçin Gelecekte Neler Olacak?

Büyük şehirler artık arabaları istemiyor. Paris, şehir merkezinden bir semtten diğerine gitmek için arabaların geçmesine izin vermiyor. Tüketiciler yeni bir araba satın almak için ayırdıkları bütçeyi sürekli olarak azaltıyorlar.

Şirketler İçin Gelecek

Artan ekolojik yaptırımlar ve genel olarak vergiler, kurumsal filoların yeterince “yeşillendirilmemesi” nedeniyle mali ceza tehditleri arasında, havlu atıp kurumsal araç sektöründen vazgeçme kararı almaları çok olası. Sonuç onlar için trajik olacağı gibi, ekonomi ve çevre için de trajik olacaktır; zira Avrupa’daki araç filosunun (zaten çok eski) yaşlanması dramatik bir hal alacak ve şirket araçlarından mahrum kalan çalışanların daha kirletici ama daha ucuz olan kullanılmış araçlarla kendilerini donatmaktan başka çareleri olmayacağı için önemli bir çevresel yüke yol açacaktır.

Yapılan tüm araştırmalar Avrupalıların araçlarına her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğunu ve onlarsız kalmak istemediklerini ortaya koyuyor. Ayrıca Avrupa genelinde uygulanan plana rağmen, meşhur araç paylaşımının Covid-19’un sona ermesinden bu yana serbest düşüşte olduğunu da belirtmeliyiz. Aynı zamanda elektrikli otomobil alım teşvik programları otomobile mutlu günler vadetmiyor.

Sürdürülebilir Gelecek İçin Yol Haritası

Tüm AB üye ülkelerinde Ulusal Düşük Karbon Emisyon Stratejisi toplu taşıma ve demiryollarıyla seyahati kapsamakta, otomobilleri kapsam dışı bırakmaktadır. Bilim insanları anlamlı bir şekilde, “30 kişilik bir otobüs, yoldaki araba sayısının çok daha az olması anlamına geliyor” diyor.

Otomobilin (hatta elektrikli olanların) sürdürülebilir geleceği, üretim tesislerinin geleceği ve resmi dağıtım ağlarının geleceği nasıl olacak?

Related Posts

Diyarbakır’dan Yerli Robot Kol

Diyarbakır’da iki mühendis, KOSGEB desteğiyle yerli robot kol üretti, seri üretim hedefleniyor.

Kurtalan’da Ekmeğe İndirim!

Siirt’in Kurtalan ilçesinde bir işletme, ekmek ve unlu mamullerde büyük indirimler başlattı.

Lavanta Üretimi ile Ekonomiye Katkı

İsmail ve Emine Daşgın çifti, Aloğlu köyünde başladıkları lavanta üretiminden gelir elde ediyor.

Sivas Nuri Demirağ Havalimanı Yolcu Sayısında Önemli Artış

2025’in ilk 6 ayında Sivas Nuri Demirağ Havalimanı’ndan yararlanan yolcu sayısı iç hatlarda %18, dış hatlarda ise %53 artış gösterdi. Havalimanında toplam 245 bin 860 yolcu hizmet aldı.

Hindistan’da enflasyon negatife döndü

Hindistan’da toptan fiyatlar Haziran 2025’te geçen yılın aynı ayına göre yüzde 0.13 düşerek beklentilerin tersine geriledi. Bu, Ekim 2023’ten bu yana ilk yıllık düşüş olarak kayda geçti. Hindistan Ticaret Bakanlığı’nın yayımladığı verilere göre, bu …

BES havuzunda fon büyüklüğü 1,5 trilyon lirayı aştı

Bireysel Emeklilik Sistemi’nin (BES) toplam büyüklüğü 30 Haziran itibarıyla 1 trilyon 558 milyar 642,2 milyon liraya ulaştı.