Küba’da Akaryakıt Krizi: Abluka İsyanı Büyüyor
Küba Enerji ve Madenler Bakanı Vicente de la O Levy, ABD'nin uyguladığı petrol ablukası nedeniyle ülkede hem ham petrol hem de akaryakıtın tükenmekte olduğunu duyurdu. BBC'nin aktardığına göre, de la O Levy, devlet medyasına verdiği röportajda, ABD Başkanı Donald Trump'ın 30 Ocak tarihli kararnamesinin ardından Küba'ya uygulanan petrol ambargosunun etkilerini ele aldı. Bakan, bu ablukaların tedarik zincirini zorladığını belirterek, Küba'nın enerji sisteminin “kritik” bir durumda olduğunu vurguladı ve ülkede benzin, motorin ve ham petrol stoklarının tamamen tükendiğini ifade etti. Vicente de la O Levy, ellerinde yalnızca ülkenin yer altı kaynaklarından elde ettikleri doğal gaz kaldığını belirtti. Enerji krizinin etkileri başkent…